Periodisme estrena la nova seu MediaLab UMH

gicov, medialab, Periodismo, Reporteros, umh

16 de juny 2017

El vicedegà de Periodisme, José Luis González, ha presentat el MediaLab UMH, un laboratori de producció i investigació periodística situat en l’edifici Torreblanca. El nou espai vol convertir-se en un laboratori d’idees, innovació i participació per a alumnes i docents. Des del MediaLab UMH es gestionen ja les pàgines Web de la titulació de Periodisme, del grup d’investigació GICOV i la presència de Periodisme UMH en les xarxes socials Facebook i Twitter.

La presentació ha servit per a presentar ‘Reporters: MediaLab News, la revista dels alumnes de Periodisme de la UMH’. Situada en periodismo.umh.es, ‘Reporters’ és una publicació maquetada per ex-alumnes de Periodisme i on els principals continguts estan elaborats per estudiants, becaris i professors d’aquesta titulació.

Un altre producte del nou MediaLab UMH són els Quaderns Comarcals de la Comunicació, fruit del treball de recerca del GICOV sobre periodisme local. En aquest cas, el nº2 que està dedicat a les comarques de l’Alt i Mitjà Vinalopó també es pot descarregar de forma gratuïta de la pàgina gicov.umh.es. Aquest segon nombre i el tercer que es publicarà en 2012 i que se centra en l’estudi de l’estat de la comunicació en la comarca de la Vega Baixa, compten amb el suport econòmic per a la seua publicació de la Fundació Miguel Hernández.

Finalment, el professor González va destacar com una altra pota important del nou MediaLab, la revista científica de comunicació Miguel Hernández Communication Journal que complirà al gener dos anys i que acaba de ser inclosa en el sistema RESH de valoració de revistes espanyoles de ciències socials i humanitats, juntament amb les millors revistes de comunicació del país.